Hulp & ondersteuning – Veel gestelde vragen
Abonnement
Wij bekijken graag samen met u wat uw mogelijkheden zijn. Bel ons op 09 330 60 40 of vul onderstaand formulier in zodat wij u opbellen.
Wij kunnen dit meteen voor u in orde brengen. Dit kan via ons callcenter, dus op afstand of wij komen langs als u dat wenst. Wij leggen u graag alle opties uit. Bel ons op 09 330 60 40 of vul onderstaand formulier in zodat wij u opbellen.
Hebben wij uw overschakeling geregeld of zijn wij daar nog mee bezig? Heeft u nog vragen hierover of is er iets fout met uw abonnement? Aarzel niet om ons te contacteren, wij helpen u meteen verder. U kan ons telefonisch bereiken op 09 330 60 40 of u kan onderstaand formulier invullen zodat wij u opbellen.
Heeft onze expert uw aanvraag in orde gebracht tijdens zijn/haar bezoek? Dan schakelen uw mobiele abonnementen binnen de 48u over naar het Proximus netwerk. U merkt dit doordat u op uw huidige netwerk geen bereik meer heeft. De expert liet bij zijn/haar bezoek simkaarten van Proximus bij u na. U kan deze nu in de toestellen plaatsen. De pincodes staan op de kaarten vermeld. U zal nu aangesloten zijn op het Proximus netwerk, dit met behoud van uw originele telefoonnummer.
U kan steeds overschakelen van provider of abonnement met behoud van uw nummer. Er zijn verschillende scenario’s:
- U heeft een abonnement bij een andere provider
U krijgt van ons een simkaart van Proximus. Wij hebben het klantennummer nodig van uw huidige provider en uw telefoonnummer. Zodra de overschakeling is voltooid, valt uw bereik weg bij uw huidge provider en kan u de simkaart van Proximus in het toestel plaatsen. U bent nu aangesloten op het Proximus netwerk en de overschakeling is voltooid. - U heeft een pre paid kaart bij een andere provider
U krijgt van ons een simkaart van Proximus. Wij hebben het simkaartnummer nodig van uw huidige provider en uw telefoonnummer. Zodra de overschakeling is voltooid, valt uw bereik weg bij uw huidge provider en kan u de simkaart van Proximus in het toestel plaatsen. U bent nu aangesloten op het Proximus netwerk en de overschakeling is voltooid. - U heeft een abonnement bij Proximus
Wij hebben enkel het juiste telefoonnummer nodig. U hoeft verder niets te doen, u zal een SMS ontvangen wanneer het tariefplan werd aangepast. - U heeft een pre-paid kaart bij Proximus
Wij hebben enkel het juiste telefoonnummer nodig. U hoeft verder niets te doen, u zal een SMS ontvangen wanneer het tariefplan werd aangepast.
Afspraak
Neem uw agenda er bij en bel ons op 09 330 60 40 of vul onderstaand formulier in zodat wij u opbellen. Een afspraak is gratis en vrijblijvend en neemt ongeveer 30 minuten van uw tijd in beslag.
De meeste afspraken werden gemaakt met een extern callcenter. Als alles is goed gegaan, heeft u een bevestigingsmail ontvangen met daarin het nummer waarop u rechtstreeks contact kan opnemen om de afspraak te verplaatsen of annuleren. Heeft u de bevestigingsmail niet ontvangen, kan u het callcenter niet bereiken of heeft u een afspraak gemaakt met ons intern callcenter? Geen probleem, wij helpen u uiteraard graag verder. Bel ons gerust op: 09 330 60 40 of vul onderstaand formulier in zodat wij u opbellen.
Door de samenwerking met verschillende grote spelers op de markt van telecom, energie en andere voorzieningen kan Totaalplan bij gezinnen thuis vaak hét verschil betekenen in de keuze in de juiste provider. Op dit moment werken wij als partner van Proximus. Met een team van experts verspreid over Vlaanderen bezoeken wij op afspraak elke klant met de behoefte deze zaken te bespreken. Niet alleen besparing en prijsvergelijking staat centraal, weten welk product en service u in huis haalt, is minstens even belangrijk. Onze experts hebben ook steeds exclusieve promoties ter beschikking.
Een afspraak is gratis en vrijblijvend en neemt ongeveer 30 minuten van uw tijd in beslag. Om efficiënt te werken, houdt u best een recente telecomfactuur klaar. Indien u dat wenst brengt Adviesbureau Totaalplan ook uw aanvraag meteen in orde. Een overschakeling wordt helemaal door ons verzorgd.
Brief Proximus
Nadat Totaalplan een aanvraag in orde heeft gebracht, verstuurt Proximus automatisch een brief of mail naar de klant met de standaard tarieven. Het is mogelijk dat niet alle promoties duidelijk werden vermeld. Als u twijfels of vragen heeft hierover, aarzel dan niet om ons te contacteren. Wij kijken graag voor u na of alle promoties correct werden toegepast. U kan ons telefonisch bereiken op 09 330 60 40 of u kan het online formulier hieronder invullen zodat wij u contacteren.
Easy switch
Een easy switch code is een code die vermeld staat op elke factuur van elke provider. Deze kan bij een overschakeling door gegeven worden aan de nieuwe provider samen met het klantennummer, zodat de opzegging van de vaste diensten (internet, TV en vaste lijn) geregeld wordt door de providers onderling. Op deze manier hoeft u als klant niets zelf te regelen.
Dat is geen probleem. In dit geval wacht u de installatie af van de Proximus technieker. Als deze installatie volledig is voltooid en werkt, belt u uw vorige provider op om uw vaste diensten op te zeggen. Het is van belang dat u hiermee wacht tot de technieker van Proximus alles heeft geïnstalleerd zodat u op geen enkel moment zonder diensten komt te staan.
Factuur Proximus
Totaalplan probeert er steeds voor te zorgen dat de juiste bezorgwijze wordt gehanteerd voor uw factuur, via post of e-mail. Is hier toch iets fout gelopen of wenst u uw keuze te herzien? Geen probleem, deze wijziging kan snel voor u in orde worden gebracht via de klantendienst van Proximus. Deze is te bereiken op het gratis nummer 0800 22 800.
De eerste factuur van Proximus kan hoger of lager uitvallen dan verwacht door de referteperiode van de factuur. Deze kan variëren van enkele dagen tot méér dan 1 maand, omwille van de overschakeling. Daarom kan de prijs op het eerste zicht anders zijn dan u had verwacht.
Bij een eerste factuur kan de referteperiode dus afwijkend zijn. U ziet een voorbeeld hiervan in deze afbeelding:
In de rode kader vindt u terug voor welke periode de aanrekening werd gedaan. Abonnementskosten worden steeds voor de komende maand aangerekend, verbruikskosten steeds van de voorbije maand. U ziet in dit voorbeeld een afwijkende referteperiode van 8 tot 30 september.
Na een afwijkende eerste factuur, zullen de volgende facturen volgen met normale referteperiodes, zie voorbeeld:
In de rode kader ziet u een normale referteperiode: abonnement aanrekening voor de volledige komende maand, verbruik aanrekening van de volledige voorbije maand.
Indien u toch nog vragen heeft over uw factuur of u merkt toch nog andere zaken op, aarzel dan niet om ons te contacteren. Wij zijn telefonisch bereikbaar op 09 330 60 40.
Identiteitskaart / kopie ID
Om een aanvraag voor u in orde te kunnen brengen, wordt een kopie van Uw identiteitskaart gevraagd. De reden hiervoor is dat elke aanvraag voor telecom producten moet geverifieerd worden door middel van een identiteitskaart. Teneinde misbruik te voorkomen. De kopieën worden enkel gebruikt om door te sturen als verificatie van uw aanvraag. Deze kopieën zullen door Adviesbureau Totaalplan op geen enkele manier gebruikt of misbruikt worden en enkel (tijdelijk) digitaal opgeslagen worden in het kader van uw aanvraag voor de telecom producten.
Wachten wij nog op kopieën?
Stuur deze dan eenvoudig door via onderstaand formulier:
Installatie / Installateur
Wanneer onze expert bij u langs kwam en een aanvraag deed, ontvangt u binnen 48u bevestigingen van Proximus via mail, SMS of later via post. (Zie ook item “Brief Proximus”) Indien er met de expert nog geen afspraak met de technieker kon worden vast gelegd, zal u spoedig worden gecontacteerd om een afspraak vast te leggen. Indien u nog geen afspraak met de technieker heeft gekregen, bel ons op 09 330 60 40 of vul onderstaand formulier in, wij maken dit onmiddellijk voor u in orde.
Op de afgesproken datum zal u dan de technieker ontvangen voor de installatie van uw vaste diensten. Het is mogelijk dat deze afspraak vooraf gaat door een lasser die werken aan de lijn aan de straat uit voert. Zodoende u een optimale aansluiting aan te bieden.
Lees ook onze items: “Abonnementen” voor de overschakeling van GSM’s en “Easy switch” voor de opzegging van uw huidige vaste diensten.
Formulier om opgebeld te worden over afspraak met technieker. Wij bellen u zeer spoeding!
Is uw aanvraag langer dan 48u geleden? Indien niet, dan wacht u best even deze tijdspanne af. Indien wel, bel ons op 09 330 60 40 en wij brengen dit meteen voor u in orde. U kan ook onderstaand formulier invullen en dan bellen wij u op.
Dat is geen enkel probleem. Een bestaande installatie datum verplaatsen kan vaak via de online tools van Proximus die u ontvangen heeft via e-mail of zelfs via SMS. Indien dit niet lukt, kan u altijd bellen op hun gratis nummer 0800 22 800.
Wij helpen u uiteraard ook heel graag verder, wij zijn bereikbaar op 09 330 60 40 of u kan onderstaand formulier invullen zodat wij u bellen.
Klachten
Dat vinden wij zeer jammer maar wij zijn vragende partij om ons alles te melden. U kan voor alle vragen, opmerking of klachten terecht op het nummer 09 330 60 40 of u kan onderstaand formulier gebruiken. Wij gaan met elke melding meteen aan de slag!
Pre-paid / Pay & Go
U kan steeds overschakelen van provider of abonnement met behoud van uw nummer. Er zijn verschillende scenario’s:
- U heeft een pre-paid kaart bij Proximus
Wij hebben enkel het juiste telefoonnummer nodig. U hoeft verder niets te doen, u zal een SMS ontvangen wanneer het tariefplan werd aangepast. - U heeft een pre paid kaart bij een andere provider
U krijgt van ons een simkaart van Proximus. Wij hebben het simkaartnummer nodig van uw huidige provider en uw telefoonnummer. Zodra de overschakeling is voltooid, valt uw bereik weg bij uw huidge provider en kan u de simkaart van Proximus in het toestel plaatsen. U bent nu aangesloten op het Proximus netwerk en de overschakeling is voltooid. - U heeft een abonnement bij een andere provider
U krijgt van ons een simkaart van Proximus. Wij hebben het klantennummer nodig van uw huidige provider en uw telefoonnummer. Zodra de overschakeling is voltooid, valt uw bereik weg bij uw huidge provider en kan u de simkaart van Proximus in het toestel plaatsen. U bent nu aangesloten op het Proximus netwerk en de overschakeling is voltooid. - U heeft een abonnement bij Proximus
Wij hebben enkel het juiste telefoonnummer nodig. U hoeft verder niets te doen, u zal een SMS ontvangen wanneer het tariefplan werd aangepast.
Heeft u een voorstel gekregen van ons callcenter en heeft u daar nog vragen over? Geen probleem, bel ons gerust terug op 09 330 50 40.
Naast onze klantendienst worden ook commerciële activiteiten uitgeoefend in ons callcenter. Om die reden kan u een oproep gemist hebben van het nummer 09 330 50 40 of 09 330 90 40. Wij leggen u graag uit wat het doel was van deze oproep. Indien u geen oproep meer van ons wenst te ontvangen, kan u ons dat gerust ook meedelen, hierover vindt u ook meer uitleg terug op ons privacy policy.
Om een aanvraag voor u in orde te kunnen brengen, wordt een kopie van Uw identiteitskaart gevraagd. De reden hiervoor is dat elke aanvraag voor telecom producten moet geverifieerd worden door middel van een identiteitskaart. Teneinde misbruik te voorkomen. De kopieën worden enkel gebruikt om door te sturen als verificatie van uw aanvraag. Deze kopieën zullen door Adviesbureau Totaalplan op geen enkele manier gebruikt of misbruikt worden en enkel (tijdelijk) digitaal opgeslagen worden in het kader van uw aanvraag voor de telecom producten.
Wachten wij nog op kopieën?
Stuur deze dan eenvoudig door via onderstaand formulier:
Promoties
Omdat Totaalplan een officiële partner is van Proximus, hebben wij inderdaad mooie promoties en voorwaarden binnen onze mogelijkheden. Wil u hier graag meer over weten? Bel ons of vul onderstaand formulier in om een afspraak te maken.
Nadat Totaalplan een aanvraag in orde heeft gebracht, verstuurt Proximus automatisch een brief of mail naar de klant met de standaard tarieven. Het is mogelijk dat niet alle promoties duidelijk werden vermeld. Als u twijfels of vragen heeft hierover, aarzel dan niet om ons te contacteren. Wij kijken graag voor u na of alle promoties correct werden toegepast. U kan ons telefonisch bereiken op 09 330 60 40 of u kan het online formulier hieronder invullen zodat wij u contacteren.
Dat is jammer om te horen, we gaan meteen voor u aan de slag om dit recht te zetten.
Vul onderstaand formulier in en wij bellen u zo snel als mogelijk op en kijken meteen waar de fout zit zodat we tot een oplossing kunnen komen.
Heeft u niet gevonden wat u zocht?
Bel ons voor al uw vragen op 09 330 60 40
Totaalplan
Racing, Roadtrips, Trackdays, Vip events
Pop-up karting, evenementen voor bedrijven en particulieren op eigen terrein of locatie